lördag 16 juni 2012

En resväska över?

 Har du en eller flera resväskor över? Såna där som ligger och skräpar i något förråd eller hos någon släkting? I så fall så kan de nu ingå i recyklings tänket= återvinning eller kanske man ska kalla det återanvändning : )) Körde ju en bildserie på lastpallar för ett tag sen och mottog blandade kommentarer i mitt "privata liv". Någon tyckte att något va okej men de flesta tyckte det var fult. Hmmm, nåja jag ger inte upp. Det är säkert populärare med resväskor ; )

 Den här känner nog de flesta shabbychick-lantligt intresserade till. Den förekommer oftast i vitt fylld med blommor och skaparens fantasi. Även jag har en sådan. Fast om min sett ut som den på bilden så hade jag inte målat den. Gör snygg som den är.

 Denna ide var nya för mig ett sideboard. Hittade bilder där den är placerad vid sängenden som ett bord och förvaring. Praktiskt om man ofta reser, väskan är alltid packad hi hi.

 Barskåp eller badrumskåp... Blir ju jätte sött på utedasset vid sommarstugan, badrumsskåpet alltså.

 Högtalare. Need i say more! Med tanke på hur skitfula högtalare oftast är så föredrar jag dessa. Söta och charmiga. Kommer säkert att väcka en och annan kommentar hos den som har sådana hemma. Me like!

 Blanda hej vilt. Huvudsaken är att man tänker ett varv till innan saker slängs...

 Resväskfotöljer har jag hittat flera bilder på. Häftiga och svindyra. Borde inte vara alltför svårt att få till en själv.

 En annan variant.

 Och så denna söta : ) Här tänker jag göra ett påstående. De har snott min ide, jag var först.

För 10 talet år sen så köpte jag en gammal resväska och la en fårskinsfäll i. Den placerades framför öppna spisen och tanken var att Majsan -bajsan- terrier skulle kunna ligga och mysa där, eller vilken som helst av hundarna. Så denna iden är min. Här visserligen en aning upphottad och stylad men endå... MIN ; )


Denna ide älskar jag, sååååååååå häftigt! Hade jag 50 resväskor ja då jäklar hade jag snott denna ide direkt.

I dag är det en återvinningsdag, eller återbruk då. Jag har fått ett litet löfte om att vi ska åka till en gård här i närheten som jobbar med just detta på lite olika sätt. Jag kan visserligen åka själv men det är så mycket roligare att åka med honom, sambon. Han behöver plågas lite ; ) Jag ska ta kameran med mig och försöka ta lite bilder, om jag kommer ihåg. Oftast är det så mycket att titta på att man glömmer att fota.

Trevlig lördag önskar jag alla, baske mig om det inte är fuktigt på marken... det har regnat lite i alla fall i natt. Men nu strålar solen.

♥♥♥♥♥♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar